preskoči na sadržaj

Nacionalno vijeće učenika Republike Hrvatske

Login
Kršenje prava?

                      Ovdje!

 

 

Pratite nas!

 


 

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
NVURH: pravi krivac je loš sustav, svima je bilo jednako teško!
Autor: Domagoj Babić, 28. 5. 2012.

Nacionalno vijeće učenika objavilo je priopćenje o problemima vezanima za ispit iz hrvatskog na ovogodišnjoj maturi. Predlažemo dogovor s fakultetima i ukidanje prijemnih te korištenje rezultata mature za poboljšanje školstva. Priopćenje donosimo u cijelosti.


Zagreb, 26. svibnja 2012.

OČITOVANJE


Nacionalno vijeće učenika RH, kao najviše predstavničko tijelo učenika osnovnih i srednjih škola te savjetodavno tijelo ministra obrazovanja, znanosti i sporta, osjeća se pozvanim očitovati se o dosadašnjoj provedbi ispita ovogodišnje državne mature, kao i reakcijama na ispite među učenicima, roditeljima, profesorima i javnosti. Budući da su i sami članovi NVURH-a pristupili ispitima i više i niže razine hrvatskog jezika ove godine, te budući da se Vijeće sastoji od učenika i strukovnih škola i gimnazija, smatramo da smo dovoljno objektivni i, štoviše, dužni spustiti loptu na zemlju.

Smatramo da je ispit iz hrvatskog jezika objektivno bio teži od ispita prošlih godina, što je vjerojatno glavni razlog učeničkog nezadovoljstva, budući da su učenici očekivali jednostavnije zadatke. Ovogodišnji ispit od pristupnika je tražio podrobnije znanje i razumijevanje i književnosti i jezika no dosada, no mišljenja smo da učenici ne bi trebali optuživati ni NCVVO, ni nadležno ministarstvo, ni pojedince za eventualno slabiji rezultat od očekivanog. Pravi krivac je sustav, koncipiran tako da je pismenost u Hrvatskoj poražavajuća, a naši učenici u testovima PISA-e u čitanju s razumijevanjem i pismenosti postižu izrazito loše rezultate. Također, učenici strukovnih škola nisu bili svugdje u mogućnosti iskoristiti dodatne sate pripreme za maturu, a ponegdje se nisu odazvali, unatoč dobroj pripremi škola.

Ogorčeni napisi pojedinih učenika promašuju srž vrednovanja rezultata državne mature; naime, ako ispit i jest teži, on je jednako težak svima. Nadalje, sukladno ovogodišnjim rezultatima na razini naraštaja radit će se raspored prolaznosti i pojedinih ocjena, tako da ničije znanje neće biti podcijenjeno.

Protivimo se zadiranju politike u struku i možebitnom izbacivanju pitanja iz ispita ili „ispravku“ ispita, što bi ugrozilo sam koncept državne mature kao standardiziranog ispita. Nadalje, najoštrije se protivimo podjelama i međusobnim trvenjima između učenika strukovnih škola i gimnazija; svaki vid obrazovanja ima svoj koncept nastave, a državnu maturu valja preurediti na način da podjednako obuhvati naučena znanja i vještine pojedinih škola.

Naša preporuka već godinama je korištenje rezultata državne mature kao dijagnoze stanja hrvatskog školstva: primjerice, kako bismo saznali gdje su učenici slabi iz kemije i kako to ispraviti, ili koje su škole najbolje iz engleskog i kako to iskoristiti da i ostali uspiju. Želimo da rezultati budu poticaj za akciju, a ne tek statistika primljena na znanje i zagubljena u ladicama. Svakako, najbolji korak bi bio dijalog sa sveučilištima i fakultetima kako bi se stvorila državna matura koja odgovara i traženjima visokog školstva, čime bi se eliminirali prijemni ispiti, a svrha mature u potpunosti ispunila.

 



Priloženi dokumenti:
ocitovanje_26-05-12.pdf (177.22 KB)


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju